Ett vad-som-helst

Häromdagen ritade jag en bild utifrån hur mitt liv är just nu. Tidigare har jag ritat träd vid olika tillfällen. Jag samlade dem i bloggen Mina träd för inte så länge sen. Nu ville jag se på mitt liv av idag.

De här bilderna ritar jag under speciella omständigheter. Det finns en ledare eller guide som lotsar mig genom en kortare mental resa och jag försätts i ett avspänt meditativt tillstånd. Sen ritar jag utan att veta vad det kommer att bli. Det bara blir. Helt planlöst kan tyckas. Det är i efterhand som bilden talar tillbaka till mig.

Det blev inte ett träd den här gången. Instruktionen efter guidningen var att ta kritan och börja rita, låt den gå hur som helst, rita ett vad-som-helst.

Det blev så här.
 

Det här ser jag om mitt nuvarande liv i Göteborg – mitt tidigare liv i Härnösand
  • Övertung (eller svävande?) – undertung
  • Ojordad och friare - jordad och mer bunden
  • Ljust, upplyst, pastelligt – mörkt, aningen dystert
  • Ljus luft runtikring - mörk luft runtikring
  • Kan röra sig, rulla eller välta åt något håll – också rörlig men mer baktungt stabil
  • Lutar sig lite lätt - rygg mot rygg - lutar sig också lite lätt
  • Två hjärtan - olika riktning
  • Som en vågrörelse

Svårt att låta bli att tolka. Väljer att inte skriva så mycket om tolkningarna. Det är ett pågående arbete.
 
Ser du nåt som jag inte ser? Har du tolkningar? Låt mig gärna ta del.

Så det kan bli när man ritar till synes på måfå, ett vad-som-helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0