Mitt emellan

Mitt emellan är det ord som kommer upp i sinnet då jag ska beskriva hur jag har det.

Mina tillhörigheter i lägenheten där jag bott de senaste åren är till 99% packade i kartonger och jag har flyttat till Tuva-familjen med semesterutrustning och lilla kontoret. Den 4 juli får jag tillträde till min nya lägenhet. Alltså är jag mitt emellan två boenden.

Just nu knackar jag på in nya dator som jag just sparkat igång. Jag har lyckats öppna den, komma ut på nätet via Tuvas Wifi och ladda ner chrome och synkat med google-kontot så nu har jag allt material intakt. Vidare lyckades jag just ladda ner drivrutin till skrivaren och ikväll ska jag ladda ner dropbox så jag får tillgång till "allt". Strax ska jag ladda in officepaketet. Jag må skynda mig att kliva in i nya datorn för den gamla visar seriösa tecken på att vilja kracka ihop. Jag är alltså mitt emellan två datorer, båda är av märket MacBook Pro.

Nyss hämtade jag min nya mobil, en kines vis namn One+ two. Det ska vara en värsting - till halva priset. Har inte öppnat paketet än men snart är hög tid att bekanta mig med denne kines, en android som ska ersätta min iPhone 5, som även den visar tecken på att ta sina sista andetag. Vad säger man om det? Även på mobilfronten är jag mitt emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0