Smått och gott

Dagarna rusar, känns det som. Tillvaron har både flyt och grus i maskineriet.

Jag skulle kunna skriva en lång och rolig blogg om hur det är att vara Bente när både mobil och dator kraschade ungefär samtidigt. Men det gör jag inte, för jag vill inte riva i upprördheten. Nu börjar jag så smått komma i normala gängor, även om det saknas en del appar och funktioner jag inte fått fart på.
 
Ett pärlband av bemärkelsedagar har också passerat. Tvillingarna fyllde 4, Vera 7 månader fick officiellt sitt namn, Tuva fyllde 33... och det är inte slut än. Familjekalasen har avlöst varandra och det känns bara så himla gott att ha en så supergo familj som jag har.

Jag jobbar mer än vanligt, vilket är helt OK. Vissa dagar kl 8 - 22 är mastiga. Roligt att tänka på är att jobbet innebär en dryg vecka till Marbella Spanien senare i höst. Då ska jag, förutom assistentjobbet, ägna mig åt ett nytt skrivprojekt. Kanske funkar det lika bra att skriva på nya stället som på det gamla vi var till i februari-mars i år? Kanske blir det jag som följer med på vårens månadslånga Spanienresa, om den nu blir av? Tills dess ska jag definitivt ha struktur och synopsis klart för en ny bok att sätta tänderna i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0