Om defekt, effekt och champagne

Jag har grunnat på en detalj som Caroline sa under konserten. 
 
Bakgrunden är den här. Petter har skrivit en ny låt. Den är inte officiellt publicerad än. Petter framförde den för första gången i Dalhalla och vi fick förtroendet att köra till den. Mycket prattext. Svårt. Han satte texten klanderfritt under repet. Men det ville sig inte riktigt i skarpt läge. Han kom av sig flera gånger och tog om. Mycket mänskligt.
 
Bakgrunden är också att vi, genom köp av en speciell T-shirt, skrapar ihop ca 100 000 kr till Alzheimerfonden.
 
Carlone, som alltså dirigerade oss, löste situationen lysande. Hon gjorde snarast en grej av det. Hon hjälpte honom att hitta tillbaka i texten, och när han snubblat ett antal gånger tyckte hon att han skulle ha nytta av Alzheimerfonden. Eller nåt i den stilen, jag minns inte orden direkt. Stort varmt garv från publiken.
 
När stycket väl var avslutat kommenterade hon situationen.
- Jag säger nu, som jag till min familjs leda så ofta säger: Det är defekten som gör effekten.
Stort varmt publikgarv igen.
 
Detta lilla uttalande går jag och grunnar på. Det är förbanne mig riktigt kloka ord. Det handlar i många sammanhang inte om att vara bäst, utan mest (ihågkombar). Det är något att tänka på för en som varit duktig flicka i hela livet.
 
Det påminner mig om att jag även gillar dessa Carolinska ord:
 
Positivt formulerade budord hämtade från en Caroline af Ugglas-bok.
 
När jag ändå är igång. Såg ett citat på FaceBook som jag älskar.
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

caroline är fantastisk o ganska galen på ett bra sätt😄

2015-06-09 @ 18:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0