Varken för varmt eller för kallt

Vad skrivande anbelangar har jag idag kommit fram till att jag är prinsessan på ärten.

Vi har haft en rad verkligt fina varma soliga dagar här i Marbella. Såna där dagar då man får klä av sig det mesta för att slippa försmäkta och ändå akta sig för solen så man inte blir alltför grisskär. Såna dagar är helt enkelt för varma för att sitta och författa i. Om man inte, som jag, har tillgång till en sval och tyst skrivarlokal. Den har jag nyss skrivit om. Den sitter jag och skriver i och när jag blir lite nedkyld går jag bara ut i sommarvärmen och promenerar mig varm.

Idag har vi haft det regntungt och rent ut sagt kallt. Och jag har suttit i min svala lokal och skrivit och huttrat, men ändå inte velat gå ut i regnet. Nu efter en halvdag i skrivandets tecken är jag så genomfrusen att jag skakar tänder och händerna känns krympta. Nu är det verkligen för kallt.

Av detta lär jag mig att det varken får vara för varmt eller för kallt för att gynna skrivandet. Hälsningar från den skrivande prinsessan på ärten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0