Nu eller aldrig

Jag är i Marbella sedan några dagar. Dagar som kan sammanfattas med orden installation, inskrivning, introduktion och omvärldskoll.
 
Närområdet är undersökt, jag är introducerad i jobbet och börjar så smått få struktur på mina dagar här. Jag vet dessutom hur jag tar mig till Alhambra och att det är möjligt. Har häng på andra utflykter också.

Här kommer några bilder på mitt nya tillfälliga hem.
 
Stugorna där vi bor, parken och molnig vy mot La Cuncha, alltså bergstoppen i bild.
 
 Terrassen
 
Ett fd vattentorn (sägs det).          Det börjar blomma, mest överallt.
 
Maten går i hälsans tecken. Här representerad av frukosten.
 
Mackan på bilden förtjänar några extra ord. Den har fått en husets salsa, som bl a består av riven tomat, vitlök, kryddor och olja i en röra och på det en svartkantad ganska hård och aningen salt lokalt tillverkad ost. Jag äter den under lågmält stönande varje morgon. Liksom de pinfärska frukterna och solmogna tomaterna.
 
Å så en kvällsbild med La Cuncha i bakgrunden. Berget växlar karaktär med ljuset och fängslar.
 
Idag har jag min lediga dag. Om någon timme ska jag ut och valla min kusin, som visade sig bo bara några km bort. Hon uttryckte det så.
- Jag behöver vallas.
 
Vi kommer väl att promenera längs kusten och inta en bit mat någonstans på vägen och, förstås, prata av oss om hur det kommer sig att vi är där vi är och lite om vad som hänt de senaste 50-60 åren! Tänk att man ska behöva resa till Spanien för att det ska hända.
 
Just nu har jag uppsökt the Club, eller Klubben, ett av husen i området. Det verkar vara en samvarolokal/bibliotek med spatiösa utrymmen. Här finns möjlighet att sitta och jobba över nätet, spela pingis eller bara umgås i små eller stora grupper.
 
Eller, som i mitt fall, sitta enskilt för att skriva och rita på en bok. Lugnt, svalt, ändamålsenligt och ståndsmässigt vackert. Här finns kök, toalett, ett "sammanträdesbord" i mörkt träslag med livligt svarvade ben (som jag annekterat) och särskilda dator-bord, soffgrupp, en liten uteplats medeterrainian style.
 
Biblioteket med mitt arbetsbord
 
Uteplatsen
 
Lilla samvarorummet
 
Dörren till biblioteket, där jag installerat min arbetsplats.
 
Hela arrangemanget känns riktigt riktigt bra. Både för min uppdragsgivande medresenär och för mig själv.
 
Får jag inte något gjort på boken här, så får jag det aldrig.
Får jag inte upp flåset och minskar kroppsomfånget nu, så får jag det aldrig.
Bättre förutsättningar finns nämligen inte.
 
- Nu eller aldrig.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Heja Bente, vad bra du ordnat din arbetsmiljö!!!

2015-02-15 @ 22:26:45
Postat av: Anonym

Så roligt att det är så bra på alla sätt. Ha det gott.
Lissen o Klas

2015-02-20 @ 16:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0