Är det så konstigt?

Idag är det onsdag och i morgon reser jag efter jobbet till Göteborg och det ska bli sååå skönt. Jag tycker tillvaron snurrar och undrar hur det kommer sig att jag inte hinner med mig, jag som har all tid i världen.

Jag har olika bilder om min tillvaro. De matchar inte precis med varandra.

Å ena sidan
Jag är en pensionär med stora frihetsgrader och med all tid i världen.

Å andra sidan
är det fullt upp. Sedan förra onsdagen, alltså på en vecka, har jag
  • packat för olika resor och lämnat ena packningen (bröllopspackningen) till Tuva i Solna
  • bassängtränat med proffsledare (premiär) och herrejösses vad skönt det var
  • rest med tåg till Sundsvall
  • deltagit på möte om Sundsvallsregionens utveckling och eftersnackat på hotell Knaust
  • övernattat på Lilla Hotellet i Sundsvall
  • rest med tåg till Stockholm för att direkt slänga mig på tunnelbanan till Solna
  • packat ur delar av packningen (dator och manuskript) och packat bilen
  • hämtat de bröllopstaggade tvillingarna hos dagmamman och bilat till Västerås med Tuva bakom ratten (Leo åkte tåg)
  • landat hos en god och generös vän, Ingela och Hasse, som lät oss alla fem övernatta
  • intagit familjemiddag med de närmsta inom brudparets båda familjer på lokal
  • kvällssnackat med Ingela och Hasse och sovit gott hos dem på natten
  • bilat till friluftsmuseet, lunchat och kollat olika tuffa djur, som t ex get, gris, anka och häst
  • vidare till bröllopslokalen Tängsta gård, installation och uppstassning
  • medverkat som brudgummens mor vid bröllopet till långt in på natten
  • njutit av sonens lycka och medlidsamt frustrerats av småbarnsföräldrarnas stress över en mångtimslång middag. De små barnen kröp ur sitt eget skinn innan ens förrätten var uppäten
  • övernattat och frusit på uppblåsemadrass under en trapp i festlokalen
  • brunschat och röjt efter festen
  • bilat till Västerås och hängt med brudparet i deras hem ett tag
  • tågat till Stockholm, hemma på senkvällen
  • promenerat längs Edsviken och lunchat hos mig med Leos syster Lova
  • besökt en uroterapeut, halleluja, hopp om hjälp
  • kollat soffor och andra inredningsdetaljer i centrala huvudstaden
  • hämtat prylar hos Tuva i Solna (dator och manuskript) och jublat över besöket hos U
  • gjort premiärbesök hos Seniortandvården i fasligt tjusiga lokaler
  • träffat Göteborgskompis Anita och sett feministisk konst, bl a på Konsthögskolan och Moderna Museet
  • sjungit av hjärtans lust i Kör för alla, det är repetitioner inför Dalhalla och en flash-mob-aktivitet som gäller
  • vaktat barn i Solna en stund så föräldrarna kunde få klättra på vägg, övernattat hos dem
  • sovit med ett benvärkande barnbarn vars hårtestar killade mig i ansiktet
  • bloggat om bröllopet
  • gjort lite ekonomiadministration
  • lite manuskriptarbete
  • packat väskor inför morgondagens arbete och Göteborgsresa
Är det då så konstigt
att jag tycker att det snurrar lite? Och att bilderna inte riktigt matchar varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0