Nystockholmare – summering av andra veckan

Efter att ha ringat in boendet geografiskt till att ligga utefter Uppsala/Märsta-Södertäljependlen har jag kollat en mängd lägenheter och följt budgivningar till både astronomiska höjder och till platt fall. I måndags började jag buda själv, i tisdags gjorde jag mig en budjournal för att hålla ordning på objekten och i onsdags, dvs igår, gav jag mig in i en målinriktad thrillerartad budgivning som jag vann. Nu är det över. Nu kan jag stryka alla kommande visningar ur den fullklottrade almanackan. Från slutet av november bor jag i en toppmodern 1,5 a i Kvarnskogen i Edsbergs utkanter med postadress Sollentuna.
 
Jobbintroduktionen fortsätter för att senare utvärderas av alla parter. Jag förlikar mig med tanken på att kanske vara deltidsanställd i framtiden. Anställd, det är något jag inte varit i kontakt med på ca 30 år.
 
Över dagen, eller rättare sagt över natten, var jag i Göteborg och hämtade viktiga saker och vittjade post. Jag har också varit stand-by-mormor till tvillingarna.
 
I helgen åt kompis Calle och jag moules (musslor) på Broms (Karlavägen) och såg jag Gardells Mitt enda liv. Det gav en känning av hur det kan vara att avnjuta det kulinariska och kulturella livet i glada Stockholms-vänners lag.
 
Alltså, nu har jag timjobb, bostad och nära till släkt och vänner.
 
Återstår att praktiskt genomföra flytten, att skörda frukterna av närheten till nära och kära och till kulturlivet och att fylla på med ett annat typ arbetsliv, ett för mig mer bekant sådant.
 
- Får jag säga det själv, så är jag på förbannat god väg.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis, vad trevligt. Då kan vi ses oftare kanske.

2014-10-16 @ 09:45:54
Postat av: Bente

Ingela, absolut. Men kanske inte första tiden då jag är full i flytt och jobbintro. Men å vad jag ser fram emot att träffas.

2014-10-16 @ 09:57:50
Postat av: Ulla

Grattis Bente! Härliga energiknippe! Där kommer du ju att bo finfint! Själv mest varit i närheten pga Edsberg konsthall med vackra omgivningar. Kram!

2014-10-16 @ 12:34:51
Postat av: Bente

Ulla, tack och kram tillbaks

2014-10-16 @ 16:19:32
Postat av: Calle

Grattis!! Jag blir nyfiken - försökte hitta Kvarnskogen på nätet och det ser ju bra ut. Du får gärna ange adressen så jag kan stilla min nyfikenhet!

2014-10-16 @ 17:29:58
Postat av: Bente

Calle, du får mail med info som borde stilla nyfikenheten.

2014-10-16 @ 18:12:05
Postat av: Ingela

Hör av dig då du är redo för en heldag!

2014-10-16 @ 18:55:45
Postat av: Ruth

Grattis Bente. Vilken rivstart och fin början på ditt nya Stockholmsliv.En blir imponerad.

2014-10-16 @ 19:31:22
Postat av: Bente

Ingela - I will!
Ruth - Tack. Vi hörs.

2014-10-16 @ 21:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0