Oj, aj, ska bara

- Oj
Vad dagarna springer. Jag packar upp, träffar vänner och jobbar, alltmedan jag envisas med att ha ont i mitt knä.
 
Kartonger är stora delar av min värld. Antingen rent fysiskt eller i tanken. Jag sliter mina hårtestar med frågan hur jag ska få plats. En och annan kaffepaus unnar jag mig också.
 
- Aj!
Nu börjar jag misstänka knäartros. Har läst om symtomen och beskrivningen är klockren. Och visst har jag haft knäont förr, i perioder. Det är till och med så att jag nu har ont lite varstans, i fötterna, i höfterna, i högra handen, och jag bävar för vad det skulle kunna innebära. Nåväl, jag ska väl inte kvacka i egendiagnos utan söka läkare som får ge sin syn på saken. Men jag "ska bara" först. Och kanske, förhoppningsvis, är det så enkelt att kroppen protesterar mot mitt myckna kånkande på kartonger en längre tid. Flytt är inte precis min bästa gren.

Ska bara
Först ska jag packa upp och komma någorlunda till rätta i min nya lägenhet. I natt blir första natten jag sover över där.
 
Vidare ska jag först bli inskriven på Edsbergs vårdcentral och det kan jag bli först efter att systemet fått mitt flyttmeddelande. Av olika anledningar har jag anmält flytt först 1/12. Så det dröjer någon vecka innan jag anses vara Stockholmare även i Landstingets värld.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hade du inte ont förra vintern också?!
Skaffa knävärmare/stöd - det kan hjälpa. Varje höst/vinter får jag ont i knäna när temperaturen kryper ner mot minusgrader och det brukar hjälpa med lite extra värme och omsorg. På http://www.liv.se/knaskola finns film, vårdprogram och ett träningsprogram. Nåt att börja med i avvaktan på tid hos doktorn.

2014-11-26 @ 13:06:07
Postat av: Bente

Tack Ingrid för både tips och omtanke. Det är möjligt att jag hade ont i fjol höst/vinter, men jag har själv inte koll på när eller hur.

2014-11-26 @ 15:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0