Hemmet demonteras

Dagarna rusar, känns det som. 

Allhelgona-häng. Hade en mysig allhelgonahelg med två klaner samlade och där jag var den ena klanmodern och Gunnel den andra. Plocke-middag och besök i Skogskyrkogården, som jag just nu bor nästgårds. Flera övernattade. Tvillingarna var betagna av valpen Winky och intresset var ömsesidigt. Även nattetid.
 
Winky gnydde eller morrade av alla nya ljud. Signe, som sov på övervåningen, vaknade och gnydde för att Winky, som sov på mellanvåningen, gnydde. Och så höll de på i rundgång. Hålögda föräldrar kröp ut ur sina sovgömmor inpå söndag-förmiddagen.

Nu är jag i Göteborg och demonterar hemmet. Med blandade känslor i kroppen. Efter Blocket-annons kommer en strid ström av människor och hämtar grejer jag bara vill hiva.
Nyss vandrade järnsängen ut. Den nye ägaren trodde att den är från 1870-talet och att den kanske varit militärsäng. Själv har jag, med några års undantag, sovit i den sedan tidiga tonåren på 60-talet. Kommande nätter får jag sova på golvet. Det går bra det med. Men mysfaktorn har minus-förtecken.
 
Kartonghögarna växer, sakta men säkert.
 
Det går bra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0