Tanken fick stenen att börja rulla

Jag har pratat med mina nära och kära, jag har varit hos mina vänner i Lund under helgen och även där vänt och vridit på boendefrågan. Och kommit fram till att jag
  • vill flytta
  • bo i Stockholm, gärna hyfsat centralt, där jag har vänner och anhöriga och varifrån det är lätt att resa
  • kan tumma på mina kriterier för att få till det
Efter många timmars surfande har jag erfarit att jag kan bo i intressanta miljöer ganska centralt i Stockholm om jag bor mindre och kan tänka mig att tvätta i tvättstuga.
 
Nu har jag hittat en lägenhet vid Nockeby torg i Bromma som får mitt hjärta att banka rejält. Om den kan säljas till bara lite mer än utgångspriset så skulle den ge mig ett boende som återigen skulle halvera min boendekostnad. Har sökt prel lånelöfte i min egen bank och ska titta på lägenheten på söndag. Jag har också skickat ut en blänkare till mäklare om att jag vill sälja min lägenhet inom två veckor.

Oj, oj, säger min kropp. Det går fort nu. Hjälp! Och jag som ska ögonopereras till veckan. För jag har alltså fått en kallelse till katarktoperation (grå starr) på båda ögonen samtidigt, jag läggs in på måndag, opereras på tisdag och skrivs ut på onsdag. Blir ett blindstyre en tid. Men sen kommer jag att se väldigt mycket bättre och ha nya fina glasögon.

Huvudet säger att det finns all anledning att coola ner lite. Nockeby-lägenheten, som ska säljas nu i sommar, kommer säkert att dra iväg prismässigt så jag inte kan hänga med och det är inte säkert jag får positivt lånelöfte. Dessutom hinner jag kanske inte sälja inom den tid jag skulle behöva och säkert inte till det pris jag vill ha, heller. Det är mycket som ska klaffa samtidigt som jag går omkring med ledsyn.
 
Huvudet sammanfattar – ta det lugnt, ta det här som en lärsituation. Bra att kolla lägenhet, bra att se till att ha lånelöfte, bra att få en uppfattning om var jag skulle kunna och vilja bo i Stockholmstrakten. Det är väl bra om du inriktar dig på flytt till senhösten eller kanske till och med årsskiftet.
 
Huvudet sammanfattar också att stenen faktiskt börjat rulla på allvar. Tror det är oåterkalleligt. Om det inte skulle hända något drastiskt på jobbfronten här i Göteborg. Då får flytten anstå.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas att du får den lägenheten det skulle vara så trevligt om du bodde närmare oss. Jag har hört att lägenhetspriserna har ökat den sista tiden och att det också innebär att du får ett bra pris för din lägenhet i Göteborg. Du ska inte vara en sån Krösamaja:-)

2014-05-27 @ 10:46:18
Postat av: Bente

Ingela. Du är bara så stöttande. Jag längtar också att komma närmare dig.

2014-05-27 @ 12:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0