Heja Malou

I förmiddags såg jag ett jättefint inslag på Efter tio med Malou von Sivers. Hon har bjudit in politiker att prata ideologi och idag fanns sossarnas Stefan Löfven på plats. Fredrik Reinfeldt har fått inbjudan men har tackat nej till att komma.

Det blev ett rysligt intressant program. Jag som inte brukar stå ut med det politiska käbblet hade stora öron. Inte för att jag håller med alla gånger utan för att det ideologiska samtalet var så intressant. Stefan fick tid på sig att förklara den ideologiska grunden till varför de tycker och vill på det ena eller det andra sättet. Han satte också ord på vilka ideologiska skillnader och drivkrafter han själv tycker att moderaterna och sossarna har.
 
Respektfullt, faktiskt. Och jag kan livligt föreställa mig att Fredrik Reinfeldt skulle ha invändningar. Synd Fredrik att du inte hänger på.

Jag får mina fantasier om varför han tackar nej. Jag tror han tycker att Malous program är för ointressant för honom, att Malou är för oviktig, att det hon tar upp är för lättviktigt. Det finns omedvetet genustänk i bilden. Tror jag.

Jag är lite på genushugget nuförtiden. Tänker att min arbetslöshet bl a har genusförtecken. Käringar i min ålder är inte nåt att räkna med. Åldrande män är att räkna med, men inte åldrande kvinnor.
Jag önskar jag kunde ge igen och visa hur fel ”de” har.
 
- För fel, det har de. Och vilka krafter samhället går miste om med det feltänket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0