Tänk om...

Det känns som jag har några riktigt tunga tegelstenar att få på plats i byggandet av mitt framtida liv.
  • Försäljningen av bolaget var en av dem. Den är avklarad. Check.
  • Återstår försäljningen av min göteborgslägenhet. Den är stillsamt påbörjad genom val av mäklare. Och det ska väl inte vara något större problem att sälja den. Kanske till och med  till god förtjänst.
  • Det stora biten är att finna ett fullgott och prisvärt boendealternativ i Stockholm.
Jag ägnar ohemult mycket tid till att surfa runt och kolla boenden. På Hemnet, Blocket och numera också Hittahem. Och jag får inte riktigt till det. Det senaste tankehugskottet är som följer.
 
- Tänk om man kunde bilda ett mindre ollo-kollo. Eller om man åtminstone var två - tre personer att dela på kostnaden. Då skulle det möjliga utbudet vidgas betydligt.
 
Jag inser ju att det inte bara är att flytta ihop med nån vän, eller till och med obekant, utan vidare. Det blir ju lite knepigt om den ena blir sjuk, flyttar eller dör.
 
Jag inser också att om jag ska få till det som jag vill, dvs bra hyfsat Stockholms-centralt boende, så behöver jag vara kreativ utöver det vanliga. Skickar därför ut en vädjan till kosmos om att bidra med kreativa lösningar.
 
- Tänk om det finns en ensamstående person, en kulturarbetare eller så, i en stooor lägenhet, låt säga på Söder och som skulle må bra av trevliga kultiverade hyresgäster, alltså spna som jag?
 
- Tänk om det finns någon som skulle våga köpa en lägenhet tillsammans med mig för gemensamt boende utan äktenskapliga förpliktelser? En sån som uppskattar besök av mina vilda barnbarn.
 
- Tänk om det finns likasinnade i liknande båt som jag?
 
- Tänk om det finns lösningar som jag inte ens kunnat föreställa mig möjliga eller tänkbara?
 
- Tänk om det skulle gå att få bo toppenbra till en kostnad av max 5 000 i månaden, all inclusive och som kanske inte ens slukar allt sparkapital, dvs det jag räknar som handpenning idag. Skulle det vara möjligt, tro? 
 
- Tänk om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0