Hurra. Tada!

- Åååå såååå skööönt. Äntligen. Så jag har väntat!
 
Idag kom den efterlängtade glasögonförsändelsen. Ja, i alla fall delar av den, alltså det ena paret, solglasögonen. 
 
Kolla vilken snygging i blå glasögon! En nöjd en. Nästa par som kommer, mina inomhusglasögon, har knallröda bågar. Något att vänta på. Och Stockholm, passa dig.

Jag har gått som ett blindstyre sedan operationen den 3 juni. Visserligen lånat andras glasögon som gjort tillvaron mer uthärdlig. Men fortfarande sett som en kratta.

Nu har jag fått mina blå fotokromatiska solglasögon (de mörknar i solljus) och jag ser bara underbart bra både när och fjärran. Dessutom står bokstäver still, de har slutat dansa magdans, göra hoppsasteg och leka tittut. Det är ett antal år sedan jag såg så här bra. Säkert bortemot 5 år.

Vad ännu bättre är. Så här bra kommer jag att se resten av livet. Förutsatt att jag inte får någon ny ögonsjukdom. Vilket jag kanske har på ingående, men det är en helt annan sak och det bryr jag mig inte om just nu.

- Nu är det bara klang och jubel. Hurra. Tada!

Kommentarer
Postat av: Monica Gustafsson

Hej Bente :-) Himla snygg du är ! Kram ♥

2014-07-25 @ 14:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0