Lokaler!

En ny värld öppnade sig efter Ruths kommentar på tidigare blogg om att jag söker boende i Stockholm. Hon tipsade om den alltmer populära trenden att göra bostad av kontor.

Nu är jag registrerad i Objektvision.se och surfar runt. Hittar lokaler, som man skulle kunna bo i om man fick, tex på Kungsan, men priset är inte nämnt. Ibland hyr man lokalen och det kan kosta bortemot 20-30 000 kr i månaden och ibland köper man lokalen och då är oftast inte hyran nämnd. Ibland ser prisbilden intressant ut.

Jag hittade ett roligt objekt, en atelje/kontorslokal i Kmärkt hus Nytorget 13C på Söder. Till en kostnadsnivå som skulle vara intressant förutsatt att det inte tillkommer en massa kostnader. Med lite fantasi skulle det kunna vara fantastiskt, men som nog inte är det i alla fall. Förmodligen är bottenvåningen mörk, smal och kall och övervåningen ljus, fin men rätt smal och svårmöblerad. Troligen får man inte bo där, ta upp fönster i bottenvåningen och fixa ett pentry och dusch/tvättrum. Men läget är det inte nåt större fel på. Avskilt mitt i smeten. Det skulle inte vara fel att ha en egen liten "ateljé-villa" nära Vitabergsparken. 
 
Har just inga förhoppningar, men ja, jag har slängt iväg några frågor i alla fall. För man vet aldrig förrän hyresvärden gett sina svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0