Om man vore ung ändå!

På senare tid har jag alltså jobbat med ett anbud på uppdrag som jag väldigt gärna vill genomföra med det team som jag också sytt ihop. Kollegan kallade mig lead writer för anbudet, och det är väl bara att hålla med om.

Ett av företagen som är med på anbudet är ett mig närstående mycket ungt företag med ungdomlig kompetens. Läs transmedia. De använder med lätthet molntjänster, potenta gratisprogram som kan delas mellan de användare man vill dela med. Google drive för vanligt skrivande och räknande. LucidPress för avancerad layout.
 
För några år sedan provade jag och vi att använda Google docs och ja, det fick inte riktigt fäste i oss. Krånglade, minns jag. Nu heter det visst Google drive och är mycket potentare och mera driftsäkert. Jag har börjat använda det igen, för att känna mig för.

Nu är det också som så att kollegan och jag ska sätta upp en re-designad KIM-utbildning och den ska presenteras. Jag gjorde utkast till presentation igår. Vidare laddar vi för att skriva Boken om KIM. I vanlig ordning gör vi allt, vi skriver, illustrerar, layoutar och förlägger. Jag har tryckerikontakter för att få underlag för beslut om utförande. Vill ha koll på kostnaden.

Allt det här gör att jag nu är inne i en ny internettisk kompetenssnurr, där jag har satt mig själv i pulpeten. Nu ska återigen läras nytt.

- Om man ändå vore ung ändå. Så att man med lätthet kunde svälja alla internettiska nyheter och flyhänt anamma möjligheterna. Det är såna här gånger jag känner mig riktigt mossig. Och tjurig. Jag SKA lära mig jag med. Även om det är mödosamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0