En hel dag till skänks

De senaste dagarna har jag varit intensivt sysselsatt med att skriva på ett anbud för ett uppdrag här på västkusten. Det var ett sånt där förfrågningsunderlag där jag/vi både passade och ändå inte. Vi hade helt enkelt inte de maffigaste referenserna på just den specifika förfrågan.

Först lade jag det på hyllan. Sen märkte jag hur jag började agera. Frågade först en kollega (som jag börjat lära känna här nere men som jag aldrig jobbat med tidigare) och sen frågade jag en gammal kursare Stockholm från arkitekturstudietiden i Lund för hundra år sedan och på senare tid hittat via Facebook. Deras reaktioner fick mig att känna … ja, förfrågningsunderlaget lämnade mig ingen ro, om man så säger.

En vända med kollegan, som förstod mig och att uppdraget passade mig alldeles särskilt bra med den udda kompetensprofil jag har. Det passar bra att vara både arkitekt, kommunikatör och erfaren dialogledare och dokumenterare. Efter moget övervägande bestämde vi oss för att lägga.

Jag insåg att vi behövde vässa gängets gemensamma kompetens ytterligare och så kom det sig att jag bjöd in ytterligare ett ungt företag duktiga på transmedia, dvs dialog på olika fora och plattformar samtidigt. Läs interaktion i levande livet och på sociala media, mm.

Jag skriver lite kryptiskt, för just nu vill jag helt enkelt inte vara öppen med vilka vi är och om vad. Det pågår ju faktiskt ett upphandlingsförfarande. Det är tävling på gång!

- Men djävlar i min låda. I den ligger de vassaste knivarna skulle jag vilja säga. Väldigt olika, väldigt dugliga till väldigt olika saker. Vilken måltid de kan skapa!

Jag har varit så intensivt sysselsatt med att sy ihop oss och anbudet att jag blivit alldeles vill i planeten. I morse trodde jag det var torsdag, dagen för anbudets deadline. Måtte anbudet, som postades igår, ha kommit fram i tid! Oro i kroppen.

Efter en stunds existerande på morgonkvisten insåg jag att det är onsdag, att anbudet har hela två dagar på sig att komma fram i tid. Då är det lugnt.
 
Och jag har fått en hel dag till skänks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0