Bubble science

Kunskapskanalen är bara såååå bra.

Blev alldeles hänförd över programmet Bubblornas vetenskap om bubblors egenskaper och förmågor.

De kan användas inom vitt skilda discipliner, inom industrin, inom medicin, i hemmet. De kan rengöra, transportera och förtydliga t ex ultraljudbilder. De ger ljud ifrån sig, som kan användas för att tolka och spåra och de kan styras med ljud. De kan göras målsökande. De har betydlese för det allra minsta lilla och det stora globala. 
 
Har du liknande kunskapstörst som jag, så kolla programmet själv.
 
Det får mig också att fundera på bubbelvatten. Jag fick en soda streamer på födelsedagen av Karlstadssläkten. Tack tack för den. Jag har just fått igång den, då Max hjälpte mig med de sista handgreppen för att få den att funka.
 
Är bubblevatten nyttigt eller onyttigt?
 
Jag drar mig till minnes nåt jag hörde för flera år sedan, att det inte skulle vara så bra. Max sa nåt om att tänka på tänderna, kolsyran är frätande. Själv märker jag att jag nu dricker mer vätska, vilket jag borde göra och dricker mindre öl, vilket också är bra. 
 
Bubbelprogrammet får mig att undra om kanske bubblevatten är betydligt nyttiare än vad mänskligheten hittills förstått. Eller, kanske vad jag själv förstått.
 
???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0