Blir som det blir

Gott nytt år, alla.
 
Det har gått några eoner sedan jag sist skrev. Under tiden har jag blivit välmatad i de flesta bemärkelser.
 
Jag har ätit gott, umgåtts med mina allra som närmaste nära och kära i olika konstellationer, jag har låtit mig underhållas och jag har vilat.

Jag har julat i Västerås med två av mina barn och deras respektive samt de två barnbarnen från Solna. Då var det full rulle med råge. Jag har vistats några dagar i Solna med och utan tvlillingfamiljen. På min egna tid såg jag musikalen Priscilla queen of the desert och filmen Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Nyåret tillbringade jag med barnbarnet i Karlstad och det var också intensivt, fast på ett annat och mera vilsamt sätt. Såg utställningen 1001 inventions, om uppfinningar från det muslimska området, på Värmlands museum. (Fantastisk!) Visste du t ex att världens första universitet byggdes i Mali och finansierades/startades av en kvinna.
 
Nu spenderar jag sista kvällen med gänget från förr i tiden, gamla matlagskompisar från Lundatiden som nu bor ute på Hammarö.

Så här sista dygnet före hemresan börjar jobbtankarna gro. Hur ska det bli? Jag fyller 64 idag och jag inser ju att de flesta arbetsgivare och ledningar inte hoppar jämfota av förtjusning över min ålder. Jag får säga som hundraåringen, att det är som det är och blir som det blir.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gott nytt år Bente!
Tusen tack för den sedvanliga årskrönikan! Alltid lika uppskattat att följa ditt och din familjs liv. Härliga barnbarn!
Följer med glädje dina tankar och reflektioner i bloggen också!
Kram Kristina

2014-01-08 @ 11:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0