Ordning på objektiven

I helgen har jag gjorde en bilutflykt. Lånade min gamla bil av Max och Mimmi som parkerat den i mitt garage medan de är på medeltidsveckan i Visby.
 
Ethel och jag bilade till Smögenfestivalen och övernattade på Makrilvikens vandrarhem, ett fd kurbad bara några meter från vattnet. Det är en biltur på sisådär 20-30 mil.
 
Till en början var jag stressad över att köra och hämta henne i stan och krångla oss ut på E6 norrut. Ja det var stressande att köra så långt och veta hur ióvan jag är. Det är ju närmare ett år sedan jag körde sist och då såg jag ju så illa.
 
Det jag minns var en enda stor stress då, bl a över att inte kunna läsa vägskyltarna i tid. Den stressen satt liksom kvar. Till att börja med. Men efter att kört Smögen tur och retur, kan jag konstatera att jag kör riktigt stadigt och bra och att jag i god tid ser vad som står på skyltarna.
 
Väl hemkommen konstaterar jag att den förbättrade synen med utprovade objektiv gett mig en betydligt bättre självkänsla i trafiken. Det är därmed skönt att ha fått ordning på objektiven. Sånt ger både självförtroende och självkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0