Man-tager-vad-man-haver-saft

Mitt i allt skrivande, för jag skriver faktiskt ganska så flitigt, så får jag annat gjort under tiden som jag tänker. Jag skuttar upp från datorns tangenter och sträcker ut kroppen och så gör jag nåt som jag väl då aldrig gör i vanliga fall. 
 
Kokar saft, till exempel.
 
Jag hade 4, eller var det 5, förtorkade lime och en dito citron, krav. Dessa hackade jag grovt i en kastrull. Jag hade också 3 mogna, på gränsen till övermogna, mörkröda plommon som jag också hackade.
 
Tillsatte en mindre hög med muskovadosocker och en större hög vanligt socker. Och en liter kokt vatten. Uppkok. Silade och kramade ur safterna ur fruktslirvet.
 
Ta, da.
 
- Skål. Det blev en intressant och ovan smak. Faktiskt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0