Påtvingade lärdomar

Nej, det gick inte att få till Outlook igår, trots proffshjälp av datakunnige sonen Ola. Jag kunde som bäst ta emot mail men inte skicka. Jag kunde heller inte återställa datorn i det skick den var igår morse. Det var allt eller inget som gällde. Och jag hade verkligen ingen lust att återställa den i skick som om den kom från affärn.

Ola kunde ändå hjälpa mig. Han kom med en nödlösning. Nu har jag alla mina mailadresser kopplade till gmail. Det är kanske en lösning jag gillar och kommer att fortsätta med. Gmail har funktioner som underlättar, det inser jag. Men än vet jag inte hur enkelt det är med kopplingen mellan mail, kalender och adressregister, så vi får se...
 
Klockan var bortemot 22 på kvällen när jag kunde koppla av och veta att jag i alla fall KAN maila. Somnade som klubbad. Fast det brukar jag ju göra. Lättnaden var i alla fall påtaglig.
 
Det blev en dag, som jag upplever som meningslös, letande efter nål i en höstack. Den gick åt till ingenting, känns det som. Jag var febrilt sysselsatt hela långa dagen med att inte lyckas. Men det kan hända att denna nödlösning blir ett lyft och att situationen lett till påtvingade lärdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0