Motigt & ändå så bra

Det finns en djupt omständig och mycket noggrann sida av mig. Med den sidan framåtvänd harvar jag mig genom tillvaron just nu.

Det tar minst sig 2 uttryck.

Inköp av skrivare

Mina båda företag behöver var sin skrivare, en till nya lokalen på Landeriet och en till hemmakontoret. Motvilligt, omständigt och noggrannt sätter jag mig in i marknaden. Har gjort kravprofiler för de olika skrivarna, söker på nätet, och söker och söker och läser och läser. Sammanlagt har det nog gått en hel dag till att bara kolla och för den summan som jag "kostar", så hade jag ledigt kunnat köpa mig två bra skrivare. Och jag är inte i närheten av köp än. Ska jag t ex handla på nätet eller är det bättre handla i butik?

Upprättande av skrivarstöd
Alltså inte till apparaten jag ska köpa utan stöd till författaren, alltså  till mig själv. Jag har till och med arrangerat två seminarier för att jag själv ska bli skrivstimulerad. Jag funderade ett tag på att bli utbildare av skrivseminarieledare, och även att leda en mindre grupp skribenter i stöttning av deras skrivprojekt. Betänk då att det egentligen är så att det är jag som vill skriva, så man kan lugnt säga att jag håller åp att gå över ån efter vatten. Av alla idéer jag bär på så vill jag blåsa liv i LIV samt göra de första små barnböckerna. De börjar ju bli läshungriga, de där små liven till barnbarn.
 
Nu, när jag ändå surfat så mycket på nätet i skrivarärende, så kollade jag också författare och skribenter. Och vad får jag då se? Jo, där finns Västsvenska Författarsällskapet och Göteborgs Skrivarsällskap GSS. Jag kollade GSS lite närmare. Det verkar vara en sammanslutning för allt från hobbyskrivare till rätt drivna författare, dock inte de som etablerat sig på markanden (vad jag kunde se). Alltså precis såna som jag själv. Jag räknar mig som hobbyförfattare. GSS ordnar workshops (gratis för medlemmarna), författarcaféer, responsgrupper, festligheter och annat, bl a frekvent medverkan på Bok & biblioteksmässan (som pågår just nu). Författarcaféerna är sista fredagen i var månad under vinterhalvåret och under sommaren varannan vecka. 
 
- Få se nu. Sista fredagen i månaden... det är idag det. Kl 18.30, i samma hus som Hagabion. Det är klart att jag ska gå dit och känna mig för. Men oj så gruvsamt det är. Handbromsen liksom hänger sig. Jag är verkligen inte den minglande typen. Men, jag får lov att stålsätta mig. För det är faktiskt så att jag vill upprätta stöd för mitt eget skrivande. Och GSS verkar kunna vara promenadvägen dit. Kanske.
 
- Mamma, om du nu levde och var vid dina sinnen,  så skulle jag vilja hålla dig i handen en stund. För det känns...         ... motigt och ändå så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0