Titt ut

En titt ner på min trädgård visar inga tecken på extraordinärt väder. Ibland mullrar det lite och jag tänker att det nog är blåsten, på någe vis. Nyheterna däremot fläskar på med rapporter om ovädrets kraft. Vi skall här efter västkusten ha, för det pågår fortfarande, bortemot 40 m/s i vindbyarna. Det är orkanstyrka.

Sånt har jag aldrig upplevt i hela mitt liv. Inte ens varit i närheten. Kuling med storm i byarna har jag nog varit med om nån gång, men inte orkan.

Tittade igen ner i min trädgård. Jodå, träden viftade lite på sig och det regnade lite. Men inte kunde jag kalla detta för orkan, inte. Måste inspekteras.

Så jag klädde på mig varmt, satte hjälm på huvudet ifall det skulle komma nåt farande i luften och så gick jag ut. Först kikade jag ut likt tjuren Ferdinand när han kikade ut på den stora Arenan. Sen gick jag ut. Några steg. Sen tog jag mig en promenad runt kvarteret och konstaterade att det var mycke väsen för ingenting. Är det så att stenhus motar vinden så effektivt?

Nåväl. Jag får trösta mig med att det sägs att vi har häftigt väder, även om jag inte kunde uppleva det själv när jag tittade ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0