Gå hem!

Stormen Simone kommer. Älvsborgsbron stängs av för trafik kl 18.30. Även Angeredsbron stängs. Tågtrafiken stoppas. Flyget stannar. Trafikverket uppmanar folk att ta sig hem så fort som möjligt. Inte läge att vimsa runt på stan. Stormvarning klass 3. Nedgradering till klass-2-varning. Ovädret brakar loss vid 17-18-tiden och bortemot midnatt är det över.

- Gå hem!

Det är den entydiga uppmaningen som vi, som bor utefter västkusten, får.
Jag kan inte minnas att jag tidigare fått liknande uppmaning. Jag har lust att gå ut och uppleva ovädret. Men det är nog att betrakta som att vimsa på stan. Så jag blir kvar hemma. För jag gjorde som dom sa. Jag gick hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0