Trallallalla

Igår natt vaknade jag genomsvett med rejäl huvudvärk. Jag förstod med ens vad som var i görningen.
- Kaffeabstinens.

Dan innan missade jag av olika anledningar att få i mig den dagliga dosen kaffe Jag fick närmare bestämt inte i mig en enda droppe kaffe. Huvudvärk av kaffeabstinens har jag fått tidigare. Men inte den där sjuk-svettigheten. Jag låg där vid 3-tiden på natten och tänkte, med den begränsade tankeförmåga som stod till buds denna arla och sjuka timma.

- Huvudvärkstablett är ingen idé att ta. Det hjälper ändå inte. Kaffe brukar hjälpa efter ett tag. Men jag kan väl inte till att dricka kaffe mitt i natten?

Jag försökte somna om. Men det gick liksom inte. Jag vred mig av och an. Svetten lackade och huvudet sprängde. Det gav mig ingen ro att somna om. (Å då ska man veta att jag normalt är världsmästare i att somna om.)
Till slut gick jag helt enkelt upp, fixade mig en rejäl balja kaffe. En sån där 4 dl mugg. Satte mig i vardagsrumssoffan och avnjöt denna ljuvliga dryck. Efter det avtog svettningarna ganska snabbt och jag kunde somna om. Då var klockan bortemot halv 6.

Undrar vad slags lärdom jag ska dra av detta.
- Hur giftigt är kaffe egentligen? Jag har inte lust att sätta i mig nåt som jag blir sjuk av om jag slutar. Å andra sidan så är det ju så himla gott. Men hur skadligt är kaffe? Egentligen?

Har googlat lite. Så farligt verkar det faktiskt inte. Så jag fortsätter med min last.
- Trallallalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0