Nu är det dags igen. Kriiigh.

Det är lika bra att inse det. Nu är det Kriiiig ett tag.

Det började med att jag förbereder mig för snack med en dataputte på jobbet om en ny dator. En PC. Jobbet håller med den, flott som bara den. Men jag vet nog jag. Nu ska jag alltså dras med två datorer som bara delvis ska vara synkade med varandra och som bygger på olika system.

Inför övergången har jag gjort en krav- och önskeprofil. Första punkten lyder: Jag vill ha full hjälp med uppstarten. Alla program ska vara på plats, jag måste kunna skriva ut, maila, surfa, ha fungerande adressregister och kalender och back-uppa. Och jag måste förstå vad och hur jag kan synka information mellan datorerna.
Jodå. Jag har gjort en lång lista på krav och frågor och dataputten ska jag träffa i morgon.

Jag har till och med påbörjat en bollplankande dialog med sonen, värsta dataputten, där uppe i Karlstad.

När jag ändå håller på, så var det då sjutton om jag inte skulle kunna aktivera det där Linked-in-kontot jag har. Jag vet inte hur många "ansökare" jag fått under åren, som jag bara lämnat där hän, utan åtgärd. Det kan vara bra för mig att ha hjälp att utöka mitt prefessionella nätverk här i Göteborg. Lysande!

Så jag började i en ände. Steg ett var att hitta linked in på nätet. Loggade in med min e-postadress och ett lösen som jag gissade och det funkade! Väl inne började jag ändra uppgifter om mig. T ex att jag numera bor i Göteborg, några utbildningar, och så såg jag en logga till Perspektiv Group, som satt fastsmetad under min rubrik Perspektiv.

Det är här kriget börjar. Jag får inte bort fanskapet. Det står nån slogan i anslutning till loggan som jag inte alls är familjär med. Det handlar helt enkelt inte om mitt företag och jag har aldrig lagt dit den.

Kriget har accelererat i och med att jag nu inte kan logga in mer. Hur jag än gör så säger den att jag gör fel.

Pulsen upp. Nu befinner jag mig i det där välbekanta tillståndet som jag brukar benämna teknikstress, och där kommer jag väl att vara tills nya datorn är inarbetad. Och det lär ta sin lilla tid.
 
Då fixar jag väl med lite bankärenden istället. Funkade inte. Kortläsaren inte giltig. Stäng av och försök igen. Funkade inte då heller.
 
Så är det. Just nu.


- Arggghhh. Kriiiigh!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0