Jojo, jaja

Däremot är jag med på SJ-tåget just nu (ref till förra bloggen). Jag är lite fnattig hit och dit i Sveriges land. Förra helgen var jag till Stockholm och Uppsala. Igår var jag i Jönköping (vilken fin stad!) och nu bär det av norröver, via Stockholm till Sundsvall och Härnösand.
 
Jag undrar om det här jojo-andet i tillvaron har något lite med mig att göra?
Nä, så är det nog inte. Det är bara  tillvaron som är sån. Eller hur? 
 
Jag har varit upptagen av mitt arbetsliv. Tycker att det är både bråttom och stressigt samtidigt som det är segt. Men när jag tittar tillbaka på de senaste veckorna undrar jag var jag hållit på med över huvud taget. Det känns som att jag är i självsvängning med projektet som sånt. Det skakar i dess grundvalar, kan man säga. Förutsättningarna och samarbetena ser annorlunda ut än för bara en månad sedan. Det är som om en lavin kommit i rullning. En organisatorisk, ekonomisk, projekterings- och produktionsteknisk, mm lavin. Det är rätt häftigt att vara där i stormens öga. Och jag välkomnar lavinens rullning. Det blir nog bra bara det får rulla färdigt.
 
Ingen lavin varar för evigt. Om ett tag bedarrar stormen, ja ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0