Inte Tuva, men Duva

Min dotter Tuva bor med sin småbarnsfamilj i en av Stockholms ganska centralt belägna områden. Där finns en bak-trapp och hiss för de boende att ta sig in i huset då huvudentrén till gallerian och boendeentréerna har stängt. Vi pratar alltså om urban miljö. 

En dag låg det några kvistar likt ett fågelbo högt upp i trappen och mitt i kvistsamlingen låg ett ägg. 
 
Tuvas pojkvän Leo skickade ett foto på fenomenet till oss vänner. Och vi skojade med honom alternativt trodde inte på honom. Hade han lagt dit ägget? Tuva ingrep i konversationen med att säga - Hemma hos oss är det inte Leo som lägger ägg. Varpå misstankarna landade på henne. Hade Tuva lagt ägg, månne?

I helgen var jag på besök hos dem. Igår, söndag, drog vi iväg med tvillingarna och allt pick och pack inklusive min resväska. Vi skulle på heldagsutflykt till Skansen och jag skulle resa vidare till Göteborg och tänkte lämna min packning på Centralen. Då tog vi den där bakvägen för det blev enklare med all packning. Jag gick först för att trycka upp hissen.

Tänk, där låg hon. Inte Tuva, men väl Duva, och ruvade på sitt ägg. 
 
Duva ligger där högt upp i bild. Lite svårt att se, kanske, men det gör hon i alla fall.
 
När barnvagnarna kom skramlande flög hon sin väg. Kvar låg inte bara hennes ena lagda ägg.
 
 
Där låg två.

Kommentarer
Postat av: Ulla

åååhhh!!!

2013-05-06 @ 08:43:33
Postat av: Inga S.

Det vilda flyttar in till stan! Skönt!!

2013-05-06 @ 10:37:40
Postat av: Anonym

Fint fångat. Man blir glad av såna duvor :-)

2013-05-06 @ 13:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0