Att vara duktig

Jag har strölyssnat på dagen-efter-kommentarer av Eurovisionsschlagerfestivalen igår.

Med i stort sett enad röst säger folk att det var ett enastående professionellt och fint arrangemang. Dessutom till en bråkdel av kostnaden som lades ner i Baku i fjol.

De som gräver efter en kritisk röst säger att det var ett typiskt DUKTIGT arrangemang. Och jag förstår att det inte är positivt. Tänk, det tycker jag är intressant. Kanske svenskt. Det är inte OK att vara duktig.

Det bottnar i något som jag känner igen från många situationer i livet. I skolan bland kompisar är det inte OK att vara duktig. I affärsvärlden är det inte heller helt OK att vara duktig. Det blir en tillbakahållande kraft som ja, det är inte svårt att se att det får konsekvenser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0