Å så kul :-/

Igår på morgonen hämtade jag Ulla, gammal vän, och Eva, som jag aldrig träffat förr, på Hisingen för några timmars skrivaraktivitet på konsthallen i Kungsbacka. Anita, som jag också känner, skulle leda oss att med utställningen som utgångspunkt skriva kortare texter.

Det här är ett led i mitt eget skriv-stimulerande och kontaktskapande.

- Vilken smart idé att närma sig en utställning genom att få vara aktiv och kreativ själv! Det tyckte vi alla tre.

Vi hetsade oss lite. Fikaväskorna var packade. Det var klarblå himmel, vackert som ögat. Vi var så taggade och det skulle bli sååå trevligt och roligt.
- Nån som vet vad det är för utställning?
- Inte en aning.
- Nästa skrivartillfälle om två veckor handlar i alla fall om tillgänglighet, men den här gången… kan faktiskt inte minnas att jag läst om utställningen.

Jag bilade med dem över Älvsborgsbron söderöver och konstaterade att Bente-bilen var utanför sin comfort zone. Så långt bort på västra delen av Hisingen hade Bente-bilen aldrig varit. - Fniss. Samtalet fortlöpte i lättsam bekantande anda.

I god tid anlände vi till Kungsbacka konsthall. Parkerade och äntrade kulturhuset. Stinna av kreativ lust gick vi upp till utställningen.

Utställningstemat?


- Apocalypse, alltså undergången.
 
- Å så kul! Hmm. :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0