Wow! Stön!

Wow!
- Jag bara säger det - Niklas Zennström! Vilket underbart stimulerande sommarprogram! Lyssna här.
 
Det sändes för några dagar sedan och jag lyssnade på det nyss. Niklas grundade Skype och berättar om vägen till framgången och tiden efter. Han ger en så där uppfriskande banbrytande syn på hur entreprenörskap ska stöttas, hur samhället borde beskatta oss (i grova drag skatt på det som förstör och som inte går att reparera så lätt, inte på innovation och vanligt arbete). 
 
Stön!
- Jag vet inte riktigt varför jag gjort det, men jag har gått och blivit medlem i Mötesplatsen igen. En månad. Jag vet ju att eländet tar en massa tid om man ska få ut nåt av det och att risken är stor att bli nesligt sågad jämsmed fotknölarna. Men, jag vet ju en del sen förra gången och är på min vakt. Samtidigt tänkte jag vara lite "på" för att hitta vänner med liknande intresse som jag har. Det finns bevisligen trevliga typer där också. En kollega till mig gifte sig för några veckor med sin 2 år gamla MP-kontakt. Alltså. I den internettiska ankdammen för kontakter, som heter Mötesplatsen, simmar rimligen inte bara fula fiskar. En och annan fin och god fisk borde simma där.
 
Tror att jag efter nån timme redan "drabbats" av en sån där fulfisk i form av "flåsare" som sitter och dreglar över alla nya som anmäler sig. (Min gissning). Han har redan föreslagit att vi ska pratas vid utan att ha något som helst att prata om, vad jag kan se av det vi skrivit om oss själva. Han finns i Skåne och det är långt utanför mitt intresseområde. Dessutom tror jag mig ju känna igen den där alltför intresserade tonen. Om det är som jag tror, så är samtalat inte lång tid ifrån att hamna under bältet. Not my cup of tea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0