Uppgradering

Jag är på resande fot nu.
 
Direkt på tåget från Göteborg stötte jag ihop med Yvonne. Vi är kompisar från Härnösandstiden och jag vågar påstå att våra hjärtan klappar ömsesidigt gott för varandra. Men vi träffas inte så ofta. Våra vardagliga vägar korsas liksom inte. Därför brukar vi se till att träffas nån gång då och då. Det blir ett år mellan varven, eller mer.
 
Nu har ju jag gått och flyttat, så sannolikheten att träffas blir ännu mindre. Men jag stötte alltså ihop med henne på tåget. Vi babblade hela vägen, så jag fick alls inte gjort det där lilla i jobbet som jag hade tänkt.
 
Vi går ganska systematiskt igenom våra liv och våra barn och lite av föräldragenerationen också. Och jobbet. Och intressen utöver detta. I år var det skrivarkurs respektive SPA i Göteborg och yoga. När det är gjort, ja det brukar ta några timmar, så känns det helt och rikt och varmt och enkelt, på någe vis.
 
Som att ha blivit uppgraderad som människa.
Som att nu klarar jag mig nåt år till.
Och ska inte jag börja yoga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0