Sälja Bente-bilen?

Tankegångarna om stadplanering i framtiden aktualiserar något jag gått och tänkt på en tid.
- Ska jag sälja bilen?
 
Det är dyrt att ha bil i centrala Göteborg och jag använder den väldigt lite. För pengarna som bilen kostar kan jag åka mycket kollektivt och hyra bil (i bilpool, t ex) och åka taxi. Dessutom skulle det delfinansiera ett årskort på SJ, något som skulle vara väldigt skönt att ha.
 
Jag må erkänna att det sitter långt inne. Jag har varit bilburen hela mitt vuxenliv och jag älskar att kunna ta bilen och köra dit jag vill.
- Men är den frihetskänslan värd pengarna? Det finns ju alternativ. Bra alternativ.
 
Än så länge sitter jag fast i gammalt tänk. Men jag omprövar mina faktiska behov och vad jag faktiskt vill bidra med i samhället.
 
Å en sak till.
- Hur gör jag för att sälja bilen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0