Flyt

Idag är en BRA dag. Jag förmnimmer flyt i tillvaron.

Skrivarkursen - det fortsätter att komma in anmälningar. Jag börjar förstå att kursdagen blir av och att vi till och med får anledning att sätta upp ytterligare en dag. Vi hade en dag i maj i bakfickan om utifall 6 april skulle ligga lite för tidigt och bli svårt att få deltagare till. Nu kanske det går lätt att fylla båda. (Högerdämonen grymtar om att inte ta ut nåt i förskott.)

Bilbesiktningen - idag var jag över till Hisingen och besiktigade bilen. Till saken hör att jag skjutsade kollegan till Landvetter igår och då ville den nästan inte starta. Har inte kört bilen sedan mellandagarna. Nåväl. Idag fick den i och för sig en anmärkning på bromsarna fram och jag behöver åtgärda och återkomma. Men han sa att det var en verkligt fin bil. Absolut inget annat att anmärka på och dessutom av ett erkänt bra märke. Och batterier som står omotionerade vintertid brukar kunna sacka utan att de är dåliga. Det känns ju bra att ha med sig när man går i sälja-bil-tankar.

Jobbet - ja, det är bara att inse att jag inte hunnit avsluta det ena stora uppdraget riktigt förrän jag går in i nästa. Omfattningen på det nya är oviss, men det är liksom bäddat för mycket och länge. (Högerdämonen grymtar fortfarande, men jag bryr mig allt mindre.)
 
För det var då sjutton om inte tillvaron skulle kunna beskrivas som nåt sorts flyt. Dessutom med fort&lätt-kvalitéer som jag är så ovan med. Jag är så ovan, att det är som att flytet inte finns. Därför vill jag nagla fast det. I min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0