Traditionellt bente-julpyssel

Håller på att pyssla med min årskrönika samtidigt som jag repar mig från skadorna jag ådrog mig häromdagen.
 
Ni som är mina vänner känner till denna min tradition att göra en årskrönika sedan 40-talet år tillbaka. Det är mig ett sant julpysselsnöje. Det finns faktiskt en del som uppskattar att få den också. Men det finns moment i produktionen som är ganska tröstlöst tidsödande och tråkigt. Det är att hålla allas adresser aktuella, att klistra adresslappar och porto på de över 100 försändelserna. Det tar en hel dag innan allt är färdigt och ligger på lådan.

Medan jag pysslar, så tänker jag på att det borde finnas andra mer moderna sätt. Om jag skickar som mail behöver jag aktualisera allas mailadresser, och det är ett duktigt jobb det med, särskilt som jag under året råkade rensa bort det mesta ur adresslistan jag hade.

Nu har jag kommit fram till att mina vänner på facebook ska få ett personligt meddelande med en länk till julkrönikan. Den finns där fram till 5 januari 2014, sedan tar jag bort länken. Är inte mogen att lägga ut den som en blogg. Inte än. Kanske nästa år. Men då behöver mina anhöriga ha godkänt det. Inte säkert att de gillar den tanken (vilket jag har förståelse för).
 
Nu går jag halvvägs i tanken på den digitala distributionen. Nästa blogg kommer att ha en länk till min julkrönika som ligger upplagd till 5 januari 2014.
 
....
 
Nehej, så blir det inte alls. Jag har ändrat mig. Jag gör en sluten facebook-grupp som får krönikan. Nu håller jag på att göra den. 
 
Pyssel pyssel, julpyssel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0