Jag ska bara

Man skulle kunna tro att jag gått inaktiv in i hörselskugga och liksom fastnat där. Har ju inte skrivit på evigheter och det senaste jag skrev handlar om att jag ska bli med hörapparat.


Inget kan vara mer fel, alltså att jag fastnat i hörselbryderier. Det är snarare tvärtom. Livet leker tornado med mig och där har jag det mest bara bra. Jag är frisk, mår bra och har det intressant på jobbet, där jag gör nytta.

 

Påskdagarna tillbringade jag med tvillingfamiljen, den trevliga men ständigt sjuka. Snor och feber på nån, mest hela tiden. När jag var där var det Hedda som hade dryga 40 graders feber. Ändå fick vi till en cykeltur till Hagaparken med tvillingarna i var sin nyköpt cykelstol och med hjälmar som gjorde dem till små champinjoner.

 

Cykelutrustningspremiär

 

Skrivardagen genomfördes 6 april, med den äran. Knökfull grupp, fin dag och nöjda stimulerade deltagare. Somliga vill absolut fortsätta på något vis, andra inte. Själv är jag tveksam till arrangörsrollen i någon större omfattning. Läs - över huvud taget.

 

Mina ordväxlingar kreerade utifrån denna bild på 3 minuter.
 

Dagen därpå, söndag, kajkade jag till Härnösand för att prata med min revisor. I ottan fick det bli för sen skulle det jobbas i Sundsvall för att snabbt som ögat ta mig söderöver, till ännu mera jobb. 

 

Här har olika ganska viktiga möten avlöst varandra. Jag ges en alltmer central och kreativ roll i aktiviteter som ska gynna våra relationer, vår kommunikativa förmåga.

 

Häromdagen baxades jag fram att berätta om erfarenheterna från byggnadet av Ale pendeltågstationer. Jag skulle belysa hur vi jobbat otraditionellt med att lyfta in mjuka värden i byggprojekt med bra resultat. Jag var lite nervös, för öronen som satt där tillhörde två organisationers högre ledningar och det var inte alldeles självklart att dessa öron var intresserade och välvilligt inställda. Jag genomförde en prov-dragning för en av mina killar i beredningsgruppen. Fick kvalificerad återkoppling som stärkte.

 

Dragningen bland ledningsöronen gick riktigt bra. Den ingick i ett dagsprogram, som jag var huvudskapare till, och som också var himla lyckat. Vi fick berättat för oss om bakgrunden till Gamlestadens resecentrum, som vi står i begrepp att förverkliga. Jag berättade om erfarenheterna från syskonprojektet Ale och vi anlitade vd och projektchef för byggandet av Gothia Towers i Göteborg att berätta om utmaningar de har med att bygga i krävande miljö (vilket vi ska göra snart). Riktigt matnyttigt för oss. Kvällen avslutades med restaurangbesök, där vi inte bara åt gourmetmat, utan lagade maten själva och hade vinprovning därtill. Nu kan jag skala sparris.

 

Jag kom hem lite lagom rund under fötterna vid midnatt, jättenöjd med att allt landat väl. Vi hade förenat nytta med nöje och definitivt lärt känna varandra mer.

 

Sen var det bara att kliva upp i ottan och medverka vid nästa möte, en uppstart för 20-talet projektörer som engagerats i vårt stora projekt. Nu sitter jag med notater från detta möte.

 

Ikväll ska jag gå på Galenskaparnas 30-årsjubileum. Tänker att det blir ett bra sätt att fira alla framgångar på sistone.

 

Bryderier kring försämrad hörsel har jag bara inte haft tid med. Och det brådskar ju inte. Örona sitter där de sitter och tids nog ska de få sitt. Jag "ska bara" först, som Alfons Åberg säger.


Kommentarer
Postat av: I.

OJ! Grattis till alla insatser och att din intensiva vecka gick så bra. Hoppas att du nu tar igen dig några dagar innan du fortsätter i samma stil.

2013-04-13 @ 10:00:17
Postat av: Bente

Tack I för omsorgen. Jag tror jag tagit hand om mig genom att låta mig bli underhållen av Galenskaparna. Och till veckan som kommer ska det nog bli lugnare. Samtidigt är jag i ett projekt som per definition har det stressigt. Så det blir en utmaning att inte dras med i hetsen utan behålla ett relativt lugn. Den utmaningen tar jag.

2013-04-13 @ 10:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0