Galet underhållen

Biljetten till After Shave Galenskaparnas 30-årsfest köpte jag i oktober. Jag råkade få tips om att nya biljetter släppts och att jag nog skulle hänga på om jag ville ha nån. Det gjorde jag. Köpte en biljett med maximalt bra placering, rad 4 exakt mitt i salongen. Efteråt hörde jag att biljetterna tog slut på några timmar.
 
Sen dess har den hängt på min anslagstavla och jag har känt att det är evigheter bort. Nu var tiden mogen och jag var nära att glömma bort det hela. Höll på att tacka ja till en middag, men avstod för att jag är lite förkyld och där går de intensivt i väntans tider. Lilla barnet beräknades födas 6 april så nu bärs det några dagar över tid. Jag ville helt enkelt inte smitta. Ja, det var nåt som fick mig att se biljetten på väggen. I tid.
 
Fullt ös från dessa ärrade fryntliga herrar med makalösa röster. Tack, tack, jag älskar er. 
 
De förmedlade stor glädje och stolthet över nummer de gjort under åren. Men också vemod över medarbetare som inte står på scenen med dem längre. Kerstin Granlund har klivit av scenen men jobbar fortfarande med dem bakom den. Peter Rangmar som dog i cancer fick också sin plats i deras minne.
 
De förmedlade kärlek till oss, publiken. Jag kände mig viktig. Och alltså genuint underhållen i varenda cell av kroppen. Och lite berörd av vemodet i att tidens tand oupphörligt gnager.
 
Åååå, det var välgörande att bli galet underhållen.

Kommentarer
Postat av: ingela

Vad härligt, jag blir riktigt avundsjuk. Tack för den härliga skrivarkursen förresten. Synd att du inte kan/orkar hålla i fler. Kram

2013-04-14 @ 16:31:22
Postat av: Bente

Om skrivarkursen. Vi har inte pratat ihop oss än, Marie och jag, så det är inte skrivet i sten hur det blir. En uppföljning vore inte fel - för OSS.
Det är den här verksamheten i en utvidgad skala som jag inte tänder på.

2013-04-15 @ 07:46:51
Postat av: ingela

Heja, du kan tänka dig att fortsätta med oss:-)

2013-04-16 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0