Ett djupt andetag

Det verkar som om jag har ett skov igen. Ett datakrångelsskov.

Mest av allt skulle jag vilja slänga datorn ut genom fönstret så att glaset flyger i små små bitar alltmedan jag skriker hysteriskt och tårarna sprutar av ilska.

Men. Ja, jag vet ju att det inte blir bättre för det. Så jag jobbar med "det mentala".

Det är mycket som krånglar. I går var det så här. Jag satt från kl 9 till kl 16 och rensade i mitt adressregister som tjorvat till sig nåt alldeles bedrövligt, både i outlook och i Macs egen adressbok. Jag har många adresser, sedan många år. Jag rensade friskt. Många gamla Västernorrladnskontakter fick gå i papperskorgen som varande inakutella. Rensade också allt skräp, t ex kommentarer, adresser, mailadresser, etc, som lagt sig som egna adresskort. Det tog alltså sin lilla tid. Jag glömde tid och rum och bara gnetade på. Det var många tusen adresskort som gick i korgen.

Till sist skulle jag synka alltihop med mobilen.

Jag måste ha kommit åt nån förbannad knapp. Det synkade åt fel håll. Den valde att synka från mobilen, vilket gjorde hela dagens jobb ogjort.

- Flämt.

Det var då jag tog till "det mentala".

- Det här ska inte få sänka mig.

- Det var ju bara en liten sketen arbetsdag av hela mitt långa liv. En droppe i havet. En grisblink.

- Det finns kanske sätt att hitta tillbaka till grundarbetet. Bara jag lugnar ner mig.

- Va bra jag jobbat med att få ordning och reda. Håll i och håll ut, det ska nog gå vad det lider.

- Nu behöver du kaffe och en macka.

- Och ta ett djupt jordande andetag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0