Utvecklingstryck

Här i Göteborg är det utvecklingstryck. I alla fall om man jämför med Härnösand och de allra flesta orterna i Norrland. 
 
Utvecklingstrycket tar sig uttryck i att jag inte kommer fram som jag tänkt. Det var idel gatuarbeten längs turen till Annedalskyrkan där Alma-kören håller till. Det som var i princip två raksträckor till mål blev en krumbuktig tur mellan diverse kravallstaket än på den ena och än på den andra sidan av gatan. Det tog sin lilla tid och jag hann med ett nödrop.
 
Tänker att det här bara är en piece of cake när byggandet av Västsvenska paketet kommer igång på allvar. T ex när västra länken ska bli verklighet. 
 
Jag kopplar på ett gilla-läget-läge. Det är stökigt, men det är också vitaliserande. I alla fall för en annan. Det var nämnda tryck som fick mig att flytta hit för snart ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0