Världens kick

Tuva (min dotter) och Leo (hennes pojkvän) har varit kreativa kring min hälsa och hittat på ett hälsoprojekt åt mig som tänder mig i alla ändar. Jag får sätta mig på händerna för att inte ryckas med och bara släppa såna där vardagligheter som jobb och sånt.

 

Jag har döpt projektet till Go:Bit 10.

Det innebär att jag skall cykla till Göteborgs alla nya stadsdelar, 10 till antalet, känna in och skaffa mig en bild av stadsdelen, dess kultur och natur och jag ska intervjua människor. På något sätt ska jag sammanfatta min upplevelse kring varje stadsdel. Det ska ta ungefär ett halvår att genomföra, två stadsdelar per månad. Det här var den inbjudan jag fick.

 

Jag går igång, som sagt. Har funderat vidare på vilka, när och hur och vad jag vill fråga om och hur jag vill publicera mig (bloggen faller sig naturlig). Jag är fan ta mig projekt-narkoman. Projektnamnet har jag fnulat ut genom att använda Go:teborg-symbolen, B står för Bente, it stårt för IT, dvs att göra nån form av summering på nätet och GoBit är ju också namnet på det fokus jag vill ha, att vaska gobitar, för mig, ur andra, eller tvärt om.

 

Dom känner mig, dom där två människorna Tuva och Leo, och vet att trigga igång min projekt-narkomani. Hoppas verkligen att de själva haft kul att tänka ut detta. I alla fall får jag världens kick. Inte visste jag att jag var så lättantändlig. Har gått och känt mig kreativt trög. Men med lite fnöske går det att blåsa liv i projekttanten, helt klart.


Kommentarer
Postat av: K

I'm impressed ! Vilken projekt-energi ! GoBit - väl funnet! Just nu håller jag mest på med att tagga ned - too much på gång - både dotter och far i sjukhussvängen. Det bara är för mycket. Är olydig flicka och skippar mötet jag sett fram mot imorgon...



Väntar på kraftingivelse typ GoKnuL - jag funderar lite till på definintionen... Go - be aware, K+L kan dyka upp i Go v26 - är du där då för att energismitta oss???

2012-05-22 @ 00:08:50
Postat av: Bente

Kort svar - JA. Välkomna! Går bra att övernatta för er båda - har ju gästlägenhet... (Hoppas jag förstod frågan rätt)

För övrigt Voine voine med alla sjuklingar runt dig.

2012-05-22 @ 07:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0