Skrindan - den spännande fortsättningen

Ja, ni som följt min blogg en längre tid vet att det här med införskaffande av en skrinda är en smärre följetång.

 

Detta har hänt

  • Jag flyttar till Göteborgs centrala delar och fortsätter att handha företagets förlag av böcker (en enda, men i många exemplar). Tyngre paket orkar jag inte bära till posten. Tidigare använde jag min bil, men nu har jag inte tillgång till den.
  • Drar sönder mina dramaten-vagnar och behöver tänka nytt.
  • Letar ihopfällbara skrindor på nätet.
  • Hittar en som ser perfekt ut. Den heter Drago. Den har gått ur produktion, eller aldrig riktigt kommit i produktion, och står inte att finna i handeln.
  • Hittar ett endaste exemplar hos en gårdshandlare i Mellansverige.
  • Han levererar den personligen till mig i Göteborg.
  • Den är toppen.
  • Den går i det närmaste omedelbart sönder. Först faller sargen ihop - kan åtgärdas. Sen trillar en skriv bort under pågående boktransport - kan åtgärdas. Sen trillar framhjulet och dragarmen av helt och hållet under pågående boktransoport - kan inte årtgärdas, i alla fall inte av mig. Surt.
  • Letar ånyo på nätet efter en tydliggjord kravprofil. Jo då, det finns såna som matchar kravprofilen bra. Men då kostar de bortemot 10 000. För att frakta nåra ynka böcker till lådan. Ingen bra affär.
  • Hittar en hyfsad på Biltema för 499 kr. Den verkar vara tänkt för barn. Monterar den själv. Ja, eller nästan själv, i alla fall.
  • Den är ganska bra.
  • Märker lukt från däcken. En stickande frän lukt åt asfalthållet till. Går inte att ha den i hallen, på grund av lukten. Har vädrat den i någon vecka på min glasade balkong. Nu luktar allt på balkongen päck.
Undrar om jag köpt ännu ett miss-köp. Dessutom undrar jag om den är farlig, den där vidriga lukten. Och vem fasen tänker på att lägga in i sin kravprofil på en skrinda att den ska lukta gott?

Kommentarer
Postat av: Lotte

Köpte ett hantelset till sonen i julklapp, på Rusta. Tänkte inte heller på att provsniffa - det luktar förslräckligt giftigt! Etter veckor av uteluftning.... Han ville inte byta det men nu har vi allafall tejpat de ytor som han har hudkontakt med när han tränar. Det borde finnas något konsumentråd som var experter på sånt. Men affären som man handlar i borde ställas till svar, man borde kräva att de tar reda på... Men jag kan redan nu höra undanflykterna - massa tid till ingennytta.

2012-05-10 @ 10:41:40
Postat av: Bente

Undrar om man kan bilda nån kundmaffia som står upp för att slippa såna här varor.

2012-05-10 @ 21:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0