Några oförlösta skrivarprojekt

När jag tänker på mina oförlösta skrivarprojekt, blir högen större och större, ju mer jag tänker till. Här är några exempel.

 

Serien om LIV som jag påbörjade för 5 år sedan och som jag bara släppte på grund av de omständigheter som då tog min uppmärksamhet. LIV är en tant som kan blicka tillbaka på en duktig del av livet, som ser sina barn - och numera barnbarn - växa upp, som följer sina föräldrar i åldrande och död, och som själv ändå har en duktig del av livet kvar. LIV lever liksom i skärningspunkten av livet.

(Nu vet jag, Eva L, att du kommer att studsa. Men det är faktiskt sant. Jag påbörjade för 5 år sedan en tecknad serie om LIV. Märkligt, va?)

 

Jag har mitt deckarprojekt med arbetsnamnet Mieuw, som handlar om internationell sex- och arbetskraftshandel utspelat bl a i de Norrländska skogarna. Det finns ett grovt skelett kring storyn, ett påbörjat persongalleri och några miljöskildringar. Men inte tiden att utveckla berättelsen. Inte än.

 

Jag vill skriva personporträtten av några som bor i mitt hus. De är orginal med stor och intressant livserfarenhet. De flesta är till åren komna, så det gäller att passa på innan det är för sent.

 

Barnböckerna. Jag vill skriva till och tillsammans med mina barnbarn. Gärna ge ut i eget förlag och bli lika känd som Astrid Lindgren.

 

I närtid finns flera oskrivna fackartiklar och en eller flera böcker, och då hamnar i jobbet och lämnar vidare förklaringar därhän. I alla fall just nu.


Kommentarer
Postat av: eva

Du har alldeles rätt. Jag slutade andas i några sekunder. Ser fram emot att få läsa dina böcker :-)

2012-05-01 @ 12:35:28
Postat av: Bente

Tja. Böcker... det blir kanske inte flera böcker. Men det finns ju andra sätt att publicera sig idag.

2012-05-01 @ 18:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0