Nytt digitalt skyltfönster på gång

Förra helgen var jag i Karlstad hos Ola-familjen. Då fick jag av Cissi tips om en gratis hemsida vid namn Google Site. Hade inte hört talas om den, faktiskt. Den kommer liksom inte upp då man jämför gratis hemsidor.

Google site verkar vara skapat för projektgrupper men lämpar sig mycket väl för ensamföretagare. Vid närmare betraktande har den alla funktioner som jag vill ha på en hemsida, utvecklade och klara, bara att ta sig an och använda. Jag behöver inte uppfinna hjulet. Kan använda mig av olika tillgängligheter, t ex ha kurser där kursdeltagarna har sin egen tillgänglighet, mobilanpassning, jag kan tom redigera sidan från mobilen, jag kan blogga, troligen sälja något via hemsidan, lägga dit presentationer, filmer och poddar och you name it. Det mesta är gratis, men om jag vill koppla sidan till en egen domän så kostar det en slant, och den slanten är högst överkomlig. Ca 500:- om året.
 
Borta är planerna på att göra hemsidan i Drupal 8. Det var för krångligt. 

Nu har jag skapat en hemsida på prov och vet så pass mycket som att detta får bli min nya melodi. Det var relativt enkelt att komma igång. Jag presenterar mig som konsult som ger ledarstöd och privatperson som sysslar visar krativa projekt. Vissa av dem lägger jag ut ofärdiga med möjligheten att få återkoppling. 

Den nya hemsidan kommer att hittas på min gamla domän, så småningom. Jag samlar mitt gamla jag och mitt nya jag under en hatt och sidan blir mitt nya digitala skyltfönster.

Det innebär att jag kommer att blogga där i fortsättningen. Den här bloggen blir kanske inte den sista här, men snudd på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0