Nöjder

De senaste dagarna har jag grottat ner mig i tunga tankar i samband med röjning av min lägenhet och dessutom tvivel på att få vettigt betalt för min lägenhet nu när bostadsmarknaden verkar ha löpt amok.

Men se, detta tillstånd håller på att ge vika och jag befinner mig alltmer i möjligheternas land och där är jag Nöjder. Saker och ting tycks ordna sig till det bästa och tillvaron är på rull.

För någon timme sedan fotades min lägenhet och den publiceras på Hemnet i övermorgon, fredag. Det blir en av alla många lägenheter som nu är till salu. Skönt att ha kommit så långt vad gäller lägenhetsförsäljningen.

Igår hade jag ett första möte med min nya bankkontakt och ja, jag är nöjd med det mötet också. Förhandlade mig till en över förväntan bra ränta på lånet och även en god vilja att låta mig flytta in i och fixa med nya lägenheten utan att ha säljkontraktet klart. Mitt argument är att rådande turbulenta situation är svårbedömd och kan innebära att min lägenhet temporärt är svårsåld och att rimligen borde läget ha stabiliserats inom någon månad och då ska min lgh gå att sälja igen. Det var en stor lättnad, faktiskt.

På vägen hem blev jag sms-kontaktad av den mäklare som hade hand om försäljningen av lägenheten ovanför den som jag köpte. Den togs bort från Hemnet före visning. Han kontaktar alla som tittat på lägenheten för att tipsa om ett annat objekt i närheten som nu är till salu med sänkt pris. Jag fick på så vis veta att lägenheten ovanför min, som alltså är identisk till planlösning och läge men med modernare ytskikt, alltså lite fräschare, såldes för en halv mille mer än vad jag gav för min. Med lite färg höjs alltså min nya lägenhets värde avsevärt, tänker jag. Yesss.

I måndags hittade jag en sight som heter hantverkare.nu och där lade jag ut mina hjälpbehov. Fick en handfull offerter som jag tog itu med igår. Valde ut två att prata närmare med och valde sedan en av dem som faktiskt kommer att hjälpa mig med allt, de lånar ut och lämnar/hämtar flyttkartonger, de målar min nya lägenhet och flyttstädar min gamla - med den tidplan jag skisserat. Känns himla skönt att denna hjälp också är upphandlad för arbete mitt i sommaren.

Känslan är nu att allt är på rull och går min väg. Det är nästan så att jag inte riktigt vet vad jag ska göra just nu. Men lite lunch är aldrig fel. Klocka är faktiskt halv två.
 
Ja, jo, jag ska nog ge plats till bokleveransen som kommer på fredag. Det kräver en del omstuvning i förrådet för att de ska få plats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0