Maschasad

Jag erbjöd mig att komma till tvillingfamiljen igår, äta middag med dem, umgås med tjejerna medan föräldrarna klättrade, träna på användande av Google Hangouts (videosamtal), sova över och kanske få massage innan jag drog vidare för att titta på en bostad i närheten.

 

 Det där med att titta på bostad i närheten blev inte aktuellt. Här säljs lägenheterna innan visningen varit och jag blev snuvad ännu en gång. Men trots att anledningen föll, så sov jag över och blev ”maschasad”, som Hedda säger. Tuva har gått utbildning till massageteraput och tränar nu på oss frivilliga mot en ringa penning.

 

Jag har blivit masserad bara några få gånger i mitt liv och minns dessa tillfällen mest som en tortyrkammare. Så var det inte nu. Tuva var så lyhörd, ändå bestämd. Jag fick själv bestämma hur jag ville ha det med prat-inte prat, musik-inte musik. Jag valde prat och ville att Tuva skulle berätta för mig vad hon gjorde, varför och vad hon lärt sig under utbildningen. Det blev väldigt lyckat. Hela min kropp blev invaggad i trygghet om vad som skulle hända respektive hände. Hon berättade också att det får göra skön-ont, men ska helst inte göra bara ont. Jag berättade hela tiden om hon gick över gränsen och då fick jag veta att hon höll kvar trycket på det onda men dämpade hastigheten på sin rörelse. Det funkade, mina muskler slappnade av och lät sig masseras utan den där tortyrliknande upplevelsen.

 

Helkroppsmassage i nära 1,5 timme. Efteråt var jag nästan yr och det kändes helt enkelt som om jag blivit renad inifrån. Liksom Bente 2.0.

 

Efteråt ville Hedda också bli maschasad. Hon fick forsen, ormen, strilande regnet, klampande elefanterna, myrorna på marsch och andra masserande rörelser och hon njöt även hon.

 

Vilken tillgång att ha i familjen. Ser fram emot att nästa vecka bli maschasad igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0