En grubbla om marknadsföring

Det här är en grubbla om och ett inlägg jag skrev i Egenutgivarna på Facebook. Det handlar om marknadsföring av egenutgivna böcker. 

 

Jag läser och läser alla kloka ord om att kombinera fysiska möten med sociala medier. Föreläsningar, workshops, signeringar, mässor, bokpresentpaket etc i kombination med socialt medienätverkande, intresseväckare och ren information på mååånga sociala medier. Det är vinnande att vara ett hårt arbetande socialt geni med flinka fingrar i cyberrymden. Jag förstår faktiskt att det är ett framgångsrikt sätt och jag gratulerar dig som både vill och lyckas.

 

I mitt fall är det så här. Jag har mitt huvudsakliga arbetsliv bakom mig, jag har börjat se, höra och minnas människor sämre än förr och jag är en lätt introvert, men fortfarande kreativ, person. Tänkte avsluta mitt, numera pensionsfinansierade, arbetsliv med ökat skrivande och mindre av att vara ute i farten. Jag har flängt färdigt.

 

Nu undrar jag helt enkelt om det finns några success stories och förebilder för mig som inte vill vara ute och flänga som förr. Känner du någon som lyckats ganska väl genom att sitta på kammaren och skriva och marknadsföra sig på sociala medier? Såna skulle jag vilja nätverka lite extra med. I Stockholmsområdet? Då kan jag till och med tänka mig vara lite social över en kopp kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0