Kreativ skrivarbubbla utomlands

Arbetet med boken börjar bli klart så pass att det är dags att samarbeta med min kollega.
 
Jag summerar att jag varit flitigheten själv, suttit varje eftermiddag och några heldagar och gnetat. Det har känts både segt och med flyt i omgångar.
 
Totalt sett, för mig personligen, har det varit rena lyckokastet. Dels för att jag varit fullkomligt ostörd och att jobbet faktiskt blivit gjort. Dels för att jag haft något att göra, ensammen i främmande land, då jag varit ledig från jobbet som personlig assistent. Dels för att jag fått en riktigt härlig utlands-”semester” med några riktigt minnesvärda utflykter. Och dels för att jag rest och bott "gratis" med helpension och får betalt för att vistas här i ett soligt Spanien en hel månad.
 
Det ger mig vaga idéer om att det inte alls är så dumt att resa bort och sätta sig i sin egen skrivarbubbla. Gärna i kombination med att vara personlig assistent, men inte nödvändigtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0