Fisk

Jag läste för ett tag sedan i en av de där svenskspråkiga blaskorna om livet på Costa del Sol. Där stod att läsa att man i Spanien är europaledande vad gäller fiskkonsumtion. Spanjoren äter i snitt 45 kg fisk per år, vilket är dubbelt upp mot medeleuropéns konsumtion.
 
Idag gick vi och shoppade i La Corte Ingles, i en affär i affären, där de också har allt möjligt. Vi siktade in oss på ostar, skinkor, balsamvinäger och sånt. Hängde på låset kl 10 för att det inte skulle vara så tjockt med folk. Martha var i tjänst som assistent och hon dög till mycket. Dels hittade hon bland delikatesserna, hon kunde översätta innehållsdeklarationerna, hon kunde ge matlagningstips och hon kunde ställa frågor till butikspersonalen och, inte minst, förstå svaren. Och jo då, vi handlade så det stor härliga till.
 
Det som kanske imponerade mest på mig var fiskdisken. Nåt dylikt har jag aldrig sett i hela mitt liv.
 
Kolla här.
 
 
 Det kallar jag fiskdisk. Jag börjar förstå att Spanjorerna äter mycket fisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0