Förbereder mig

Jag ska, som jag skrev i förra bloggen, resa till Spanien ganska snart. En månad i jobbet.

Detta faktum har jag känt till sedan dagarna före jul men först nu börjar faktumet tränga på för en plats i mitt medvetande.
 
Jag har kollat att passet är giltigt, beställd EU-kort från Försäkringskassan och bokat och betalt intensivkurs i Spanska (en vecka i slutet av januari vid Folkuniversitetet Stockholm).
 
Nu lyssnar jag på Gustavs grabb av Leif GW Persson. Alltså, jag har tecknat ett prova-på-abonnemang på 14 dagar i Storytel med inspiration hämtad från vännerna Ingrid och Anders. Tänker lyssna och läsa på läsplatta där i Spanien. Går igenom kläder att ha i ett klimat som är 10-15 grader varmare än här. Tänker motionera med ökad frenesi och i morgon gör jag premiärentre på Edsbergs tennishall där Solom bedriver gratis seniorgympa. Jag vill ha fysisk ork för långa promenader i Spanien. Jag ska också aktualisera bokskrivandet och illustrerandet av den där boken som fått ett drygt halvårs stopp pga flytt och sjukdom i höstas. Nu djävlar ska det hända något på den fronten också.

Kort sagt, jag förbereder mig.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Planeraren i dig har verkligen slagit ut i blom!
Heja på!

2015-01-08 @ 19:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0